(www.sweb.cz/cyklotour.usti) CHCEME JEZDIT NAŽIVO! I
přesto, že jsme cyklistické vítání jara o týden posunuli,
nebylo to ve vztahu k počasí na škodu. Na 50 oddílových a
příchozích cyklistů tvořilo ten den zdaleka největší koncentraci
cyklistického materiálu v Ústí n. L. Při minimálním odhadu
1 kola za 20 tisíc a to řada z nás má ty svoje stradivárky
podstatně dražší, bylo možno na parkovišti vidět pohromadě
skutečný milion. Pestrobarevný had, dominoval Střekovskému
nábřeží a následně i střekovské dominantě, která se otvírala
prvním turistům, byť zahraničním. Pak už následovala polabská
jízda a průjezd úrodnými stráněmi nad Radobýlem. Způsob jak
se opouští kolo předem (přes oblouky alias řidítka) předvedl
Souki při ledabylém popojíždění právě zde. Podruhé - bez svého
zavinění i o půl hodiny později, když byl katapultován řidičem
škodovky, kterému se stala silnice pro tři auta a kolo příliš
úzká. Všichni skončili tam, kde neměli - Souki na zemi a posléze
v nemocnici, kolo ve škarpě a auto v poli. Výsledkem bylo
nejen zničené kolo, ale také nepříjemný pocit, že když má
řidič málo místa, cyklista je pro něj nejmenší překážka. Bože
chraň nás myšlenky, že nejbezpečněji se cyklista cítí v hospodě.
Zde sice nápady a trasy vznikají, jejich realizace se však
musí odehrávat naživo a také naživo! Vykázat sportovní cyklistiku
ze silnice je stejně úchylná myšlenka jako zavřít poštovní
pobočky v prevenci proti loupežným přepadením, že pane šéfe
dopravní služby. Teprve po zjištění, že Soukiho tělesná schránka
je v pořádku, přičemž byl doma dříve než jeho kolo, jsme si
mohli vychutnat zbylé kilometry probouzející se přírodou.
Avizované bledule jarní, které cestou do Třebušína viděli
všichni kromě mě, byly snad důkazem, že jaro je skutečně tady.
Mir. Konopásek
OD MAJÁKU KE KOBERCI Jen
o málo méně se nás 17. dubna, v závěsu policejního majáku,
vydalo přes Ústí na novou dálkovou jízdu Českým středohořím.
Tento předvoj přináší výhodu uceleného průjezdu celé skupiny
přes několik křižovatek, a tak se řidičům, kterým svítila
zelená a přesto 'nesměli', srdečně omlouváme. Středohoří se
vydáváme dobývat již v několika skupinách západním směrem
přes Řehlovice a Velvěty. Od Bžan začínáme ukrajovat z nadmořské
výšky blížící se Milešovky. Ta jen velmi opatrně prokukovala
z nízké oblačnosti, stejně jako ostatní vrcholy podél trasy.
Když se na 50 km zastavujeme ke krátkému bufetu, tělesné schránky
rychle chladnou a vidina oběda v zahradní restauraci vyvolává
utkvělé představy a touhy po zahradě vyhřívané. Krátká trasa
(90 km) zde točí směr o 180o a návrat přes Třebenice, Velemín
a Radejičín jim dává šanci, že nedlouho po poledni budou sedět
v příjemném a teplém prostředí restaurace Na Rychtě. Směr
hlavní trasy zůstává dle plánu. Několik km doprovázíme Ohři
a když protáhneme pohybové ústrojí lázeňskou oblastí, přiblížíme
se k místu, kde chybí onen kamenný kvádr, jenž se nachází
pod Zlatou kapličkou. Sluneční paprsky začnou přibývat na
intenzitě a polední doba je k naší radosti skutečně přeurčena
k posezení v zahradní restauraci Mánes v Krabčicích. Kvalitativní
ukazatele zde jsou splněny k naší spokojenosti a jasná obloha
nás vyzývá k dokončení dálkové trasy. I v nízkém Polabí náhle
sjíždíme v serpentinách ještě níže a po výjezdu z lesa nás
jako nastoupená generalita zdraví 6 elektrárenských komínů.
Naprostá pohoda končí až v Litoměřicích, kde se na 140 km
opíráme do pedálů při stoupání na Pokratice. Bez většího oddechu
zdoláváme i následný vražedný vrchol přes Varhošťské sedlo.
Hubajda si odnáší cenu za horskou prémii, ostatním stačí vrcholové
foto a požitek z dlouhého sjezdu. Nový koberec v barvě zelené
trávy, na který vstupujeme v zahradní restauraci Na Rychtě,
nás dovádí k cílové metě. 162 km s několika vrcholy bylo v
souladu s požadavkem první jarní akce. Tou další je superdálkový
Harrachov (300 a 200 km), který si zaškrtněte 29. května.
Cyklotour jede svoji 14. sezónu! Mir. Konopásek