
|
RESTAUROVÁNÍ MEZILIDSKÝCH VZTAHŮ?
Ještě dříve, než se pustím do hlubokomyslných úvah a propletenců,
je potřeba si uvědomit dějinné souvislosti tohoto fenoménu dnes již
skončivšího 20. století, který se jako parazitující hluboký kořen
zahnízdil snad v každém z nás.
Již v dobách prehistorických cítili opičí
lidé jakési nutkání či potřebu shromažďovat se do tlup, kmenů, komunit
atd. Měli to však tehdy usnadněno tím, že tehdejší HOMO ERECTUS (ztopořená
opice) nepodléhal zákazu nezákonného shromažďování, jako tomu pak
bylo o několik miliónů let později, za hlubokého HUSÁKISMU. Ale zpět.
Proč tuto potřebu tito TOPORNÍ OPIČÁCI vlastně měli? Tehdy totiž ještě
naši TROTLOIDNÍ předkové především neměli NÁVYKOVÝ alkoholický syndrom,
ve kterém je v podstatě skryto celé GRÓ tohoto "problému".
Většina z nich byla dokonce tak hloupá (či slušněji "málo chytrá"),
že si neuvědomovala ani potřebu cítit se alespoň na chvíli dobře,
řídily jí pouze pudy a po různých bobulích měli tito TROTLOVÉ halucinace
a bludy. Dle posledních výzkumů se většina dnešních paleontologů také
shoduje v názoru, že se u ohně nehrály karty (protože nebyl papír
a tiskárna), neházely se šipky (i když oštěp byl více akční), nekouřilo
se (protože kouření již tehdy způsobovalo rakovinu), nikdo si nečetl
(byli tehdy ještě příliš hloupí), neprali se (rovnou se chlapsky zabíjeli),
nemuseli se hádat s pinglem atd. atd. Jediným komunikačním prostředkem
bylo v podstatě MAMUTÍ ZADNÍ a PŘEDNÍ. Spokojenost z nasycenosti byla
vyjadřována mlaskáním masitými pysky. Kdyby tehdy někdo řekl takovému
ERECTOVI "nemlaskej", tak by měl zcela určitě smůlu. Jedno
je však jisté. Právě zde byly položeny základy pro dnešní hospodská
zařízení, která prošla dějinným vývojem až do dnešní podoby.
Tím se již zcela zákonitě dostáváme do našeho
nechvalně proslulého 20. století. Dnešní návštěvníci restaurací mají
zcela jiné civilizační důvody, které je takříkajíc "nutí"
je navštěvovat. Jedním z nich je bohužel NÁVYK a to nejen na alkohol,
ale i na neschopnost dokázat svou mužnost třeba NA HŘIŠTI, anebo býti
alespoň SAMOTÁŘEM. Tito slaboši se také potřebují mimo jiné vypovídat,
poradit se, exhibovat, poprat se mezi sebou a následně se usmiřovat
(za tímto účelem se objednávají tzv. PANÁCI se slovy "smažem
to"), sehnat materiál na stavbu domu nebo chaty (zde však díky
alkoholu dochází pouze ke slibům), sehnat lidi na stěhování atd. O
těchto lidech se mnohdy hovoří jako o STÁLÉM INVENTÁŘI restaurace.
Druhou RESTAURAČNÍ kastou budoucích ALKOHOLIKŮ
NA PLNÝ ÚVAZEK jsou ti, kteří mají "pouze" svůj HOSPODSKÝ
DEN. To znamená, že se scházejí třeba jen v pondělí ("pondělíčkáři"),
nebo např. ve čtvrtek ("čtvrtkaři") atd. Pro svoje srazy
si pak dávají i různé názvy. Těmi nejčastějšími jsou: Hospoda, spych,
dispeč (zkr. pro slovo dispečink), knajpa, po fotbale, po hokeji,
po sportu, v úterý, na růžku, ve středu, na pivku, v chalupě, na zahradě
atd.
Ruku v ruce se všemi vývojovými peripetiemi
člověka jako takového (včetně KLONOVÁNÍ) se však jednotlivé KASTY
lidí málokdy dokáží v hospodách POBRATŘIT bez pomoci konzumace alkoholu.
To znamená, že u jednoho stolu sedí třeba sportovci, u dalšího fotbalisti,
slepci, řadoví opilci (l. inventářní skupina), studenti, intelektuálové
(jakoby), holky, umělci, malíři, estébáci, zlodějíčkové, feťáčkové,
blázni atd. Pokud pak mezi nimi dochází těsně před zavírací dobou
(zde se vžil výraz "na ježka") ke spojování stolů, je to
už pouze jen projev jisté OPOŽDĚNÉ HYSTERIE. Pak můžeme spatřit animální
oplzlosti typu dvou či více se objímajících a líbajících (!!!) mužů,
kteří se na svých vratkých nohách tak dlouho bičují dásněmi, dokud
neupadnou na jiný, pivy zaplněný stůl, přičemž se tímto způsobem seznamují
s dalšími návštěvníky. Na bližší seznamování je však již z časových
důvodů pozdě a tak jsou všichni vykázáni, většinou také opilým personálem,
na ulici, kde se shodují na tom, že pivo nemělo zase míru, že vymění
hospodu a že "pinglové jsou zloději". Dávají též volný průchod
svým skrytým pudům a po předchozí zmíněné olizovací milostné předehře
"muž s mužem" dávají většinou neúspěšné "kamasutrální"
návrhy třeba i ženám, které jsou v této unavené společnosti ŽENAMI
jen díky svým genitáliím (jsou však i výjimky!). Na jejich vzhledu,
či případné chytrosti v tu chvíli zhola nesejde. Na závěr pak dochází
k vyvrcholení mužské slabosti, kterou tito NADSAMCI projevují trháním
květin v městském parku, aby měla při jejich příchodu žena "radost"
a aby třeba tolerovala mužovo objímání klozetové mísy s následným
zvracením.
Projevují se tato "restaurační"
specifika pouze u našeho národa? Mohou za to snad předchozí ŠVEJKOVSKO-MASARYKOVSKÉ
generace? Myslím, že ne. Alkohol dokáže zamávat s každým. Pouze více
BRATŘIT bychom se měli BEZ NĚJ.
J. B. Šerý
(www.viamont.cz/cj/zpravodaj/bull99_5.html)
|
|