NOVÉ ÚSTECKÉ PŘEHLEDY

Jseš návštěvník     

Pravidelné rubriky
DEMO RECENZE (demo cenzura)
Nepravidelné rubriky
a a

úvodník
program - obsah
linka veřejné důvěry
pozvánka do kina
bylo, je či bude...
primátoři
hvězdné okénko
náš tip na výlet
zoo
káráme & chválíme
ústecké hospody
státní vědecká knihovna
činoherní studio
demo recenze

profily ústeckých kapel
naše soutěž
vaříme s jirkou
kontakty
odkazy

    Jeden čas jsem si myslel, že tahle rubrika, v níž cenzurujeme hudební počiny našich i zahraničních hudebních těles, zanikne. Důvodem byl (a stále tak trochu je) nízký zájem především ústeckých kapel o zviditelnění se, a to třeba i tím ne příliš pozitivním způsobem. A páč nás poslouchat a hodnotit baví, zařídili jsme se trochu jinak. Tudíž zde možná víc než ústecké nahrávky, najdete tvorbu našemu městu vzdálenější (viz. např. Madonna). Každopádně jsem velmi rád a všem dotyčným za to děkuji, že se nám k dnešnímu datu nashromáždila kupa nových MC a CD - ústečtí grungeři ZEN mají venku demo-CD 'Eye-Catching', CENZORSHIT demáč 'No More', pražští Depressive Reality zas 'To The Light', manažer ABSURD CONFLICT, Louďa, poslal demo 'Hopeless Despair', Pavel Maňas s Metal Breath zas CD kapel DYING PASSION a PROMISES...

BOBR & MOTÝL - 'Vojáci lásky…' (Bigbít records, 2000)
    
Jméno tohoto unplugged-rockového dua vám asi moc neřekne, i když jsem se o něm v krátkosti zmiňoval již minule. Tedy: Bobr & Motýl jsou dva písničkáři z Moravy, kteří se sešli ve známé to kapele Argema, kde předtím oba působili. Dali se tedy dohromady a skládají příjemně se poslouchající písničky s převážně akustickými kytarami, tu a tam perkusemi, či klávesami. Jejich hlavní devizou jsou kvalitní texty, o které prý projevila zájem i sama Hanka Zagorová (!). Na základě poslechu jejich prvního nosiče 'Vojáci lásky…' je pro spolupráci oslovil majitel vydavatelské firmy Multisonic, Karel Vágner, u něhož by na jaře 2001 měla vyjít následující fošna. Nejčastěji je asi uslyšíte na Rádiu Impuls, které, oproti jiným stanicím, hraje české věci častěji, než-li ty zahraniční. Anebo právě na tomto 13ti skladbovém počinu, kde najdete i jednu vánoční. Nejsem žádnej 'měkota' (viz. třeba recenze Helloween), jednoduše poslouchám všechnu hudbu, která se mi líbí a zdá kvalitní, stylové zařazení pak vůbec nerozhoduje. Mám takovou náladu - pustím si tohle, mám jinou - tak třeba tamto, rozumíte? Čili dnes můžu říct, že si cestu do mých sluchovodů našel i Bobr s Motýlem. Je to muzika dobře udělaná = zaranžovaná, je z ní cítit, že jde přímo z muzikantů a že není vykalkulovaná. Prostě kdo má rád pohodovou netvrdou/neměkkou hudbu, která má ambice líbit se celé 'famíliji', nechť si pořídí 'Vojáky lásky…'
    Kontakt: e-mail: martin.motyl@worldonline.cz, www.bigbit.cz, Distribuce: Bigbít rec., Pod Skalkou 28, 751 24 Přerov, tel.: 0602-704 221, e-mail:bigbit@bigbit.cz 
     Emilio Dvořák

LANIENA MENTIS 'Shambles Of Mind/V.N.A.' (Tortuga Origin Rec., 2000)
    Právě mi v playeru dojelo aktuální CD českolipských Laniena Mentis a já se snažím vstřebat pocity z tohoto alba. Jedná se vlastně o dva celky hozené na 1 CD. Prvním z nich je album 'Shambles Of Mind', ve druhém záseku jde o mini pojmenované 'V.N.A.' O co že na této placce vlastně jde? Nemá cenu chodit okolo horké krve a donekonečna rozebírat co již bylo tisíckráte rozebráno a přidávat kudrlinky a tajemné termíny tam, kde jich není zapotřebí. Jedná se prostě a jednoduše o DEATH METAL a to v,řekl bych,jeho klasickém podání. Hudba L.M. obsahuje vše, co je pro tento styl příznačné plus navíc značnou porci sólíček a různých kytarových zvratů a zádrhelů, ale vše samozřejmě v mezích smrtícího kovu. Produkce se pohybuje většinou v rychlém 'klepačkovitém' tempu s občasným sklouznutím do středů. Kytary řežou, bicí uháněj a občas celkem dobře vynikne i basa. Všemu pochopitelně vévodí klasický hluboký deathový chropot odrhující především téma ubohosti a zvrácenosti lidské společnosti. Pokud jsem tedy pochopil alespoň z části správně. Celkovým střihem mi muzika L.M. zavání floridskou školou brutálního deathu, ovšem v určitých melodických kytarových chvilkách jako bych zaslechl i kapánek švédské odnože tohoto stylu + něco málo k tomu. Nemalou devizou celého počinu budiž precizní zvuk dnes již věhlasného studia Hostivař, jenž dal krásně vyniknout všem nástrojům a tak žádný z nich nebyl nijak citelně zatlačen do pozadí. Myslím, že Laniena Mentis zde předvedla porci technicky poměrně propracovaného deathu, tak jak má být se vším co k tomu patří. I když to není nic nového pod sluncem - podobně hrajících kapel jsou dnes mraky. Já jsem ovšem hudebně zaměřen spíše na black metal a z deathu si vybírám jen opravdový šlehy, takže to může být pouze můj subjektivní názor. Každopádně bych toto CD doporučil všem ortodoxním deatherům - rozhodně nebudou uraženi ani zklamáni. PS: Na albu najdete i CD-ROMko s videem a fotografiemi!
    Kontakt: 0604-115 957 (Markéta), www.lanienamentis.fbi.cz, www.tortuga.cz, 0607-203 633
     Ondřej 'DOLI' Doležal

CYPRESS HILL 'Live At The Fillmore' (Sony Music Bonton 2000)
    Tak už je to konečně tady! Po 5 albech řadových, disku raritek+remixů a albu ve španělštině přišli mí oblíbení marjánkoví hip hopoví L. A. vyhulenci Sen Dog, B-Real a DJ Muggs v 10. roce existence s best of v live verzi. Je i není přitom s podivem, jak k výběru písní přistupovali. Hned 5 nášupů totiž pochází z jejich 'bezejmennýho' debutu z roku 1991 a dokonce 7 kousků (ze 17ti songů 69 min. dlouhého živáku) vylovili z bažiny svého 2. alba 'Black Sunday' z roku 1993. Z desky tak dokonalé, že jí tehdy i Scene Report věnoval titulku! Jen už dnes zpěv těch tří není až tak mazlavej a úlisnej, jako v časech CD s hrobečky a kostřičkami na obalu. A taky do 'I Ain't Goin' Out Like That' živě nepoužili sampl z Black Sabbath, ale odehráli si to sami. No a refrén geniálně dusné, byť tu kratší 'I Wanna Get High' (coby Cypress [s]hitu No. 1), už si nadšený publikum dozpívalo samo. Hill jsou zkrátka nadupaný a osobitý a dokonalý a páč vždy skvěle natrhnou prdel všem, Beastie Boys počínaje, přes Dr. Dreho a Ice T až k bastardovi Eminem, mám je i nejradši. Teď mě sice zprudili, když (snad po dobře odvedené práci s Pearl Jam i se Sonic Youth na soundtracku "Judgment Night" z r. 1993) přizvali celou kapelu a na řadovce 'Skull & Bones' 'klesli' k hardcore. Na jejich živáku z proslulého L. A. klubu Fillmore je ale po peckách odehraných ze samplů a gramců nástup 'rockové sekce' v třetině CD zpestřením. Dobrýmu materiálku jako třeba 'Lick A Shot' či 'A To The K' (jasně, že obě z Black Sunday) trocha bigbítu navíc neuškodí. U pár kousků z alba jsem neidentifikoval CD původu. Třeba u vostrý 'Checkmate', jejíž refrén zní jako 'Czech Made', a která má na konci CD ještě skrytý remix, i u dokonalého finále v podobě nááářezů 'Riot Starter' a '[Rock] Superstar'. Ale čert to vem. Na týhle desce mě fakt mrzí jen TO, že jsem u TOHO nebyl, když ji točili.
    PS: podle infa v bookletu jde o 100% záznam koncertu bez studiových dotáček a jiných vylepšení. Tím líp.
     Radek Strnad

TV KOUTEK - TV KOUTEK
RÁDIO DRBY PRDY DUDY
NOVÁ BYSTŘÍLNA
FREEDOM chystá oslavu
OSOBITÉ NEOSOBNÍ OSOBNOSTI
Úplné zatmění měsíce
ZÁKONÍK PRÁCE
Nevyjasněná úmrtí
Zajíček opět ve své jamce
ANDĚL EXIT
Nabídka pro neziskové org.
Rozhovor s ing. a s Pražákem

Archiv:

 


Copyright © 2001 KK & UKP'98